ABSURDANIJA D.O.O.

je družbeno angažirana monokomedija (reciklirana monodramedija), ki se navidezno ležerno sprehaja med različnimi gledališkimi žanri, od stand upa, do politične satire in groteske, absurda, pa do poetičnega gledališča, v kateri se predstavijo trije dramski liki, skorajda že karikature današnjega časa: Antígena – epidemiologinja po sili razmer, Alenka – slovenska vplivnica in Bogomila Branislava Ropotova – kandidatka za predsednico države. V bistvu gre za sodobno pelin-komedijo z močnim sporočilom, ki jo podpisuje dramatesa in avtorica Maja Gal Štromar, ki v predstavi tudi igra. V predstavi je avtorica ob svojem avtorskem besedilu uporabila še drobce besedil Ivana Cankarja in Prežihovega Voranca, odlomek iz Racinovega »Britanika«, ter odlomke iz avtoričine monodrame »Preživela – Amelia E.« Besedilo je nastalo leta 2021: vsaka podobnost z osebami, dogodki in kraji je zgolj naključna, slučajna in nenamerna. Predstavo so s svojimi glasovi sooblikovali še Zvezdana Mlakar, Nataša Benčič, Iztok Novak-Easy, Nika Vistoropski, Nika Simič. Avtorsko glasbo podpisuje Andrej Marinčič, v sodelovanju z Miho Krakerjem. Dve skladbi je pripevala glasbena skupina IstRaNbuL, kostumografijo je izdelala Dada Volk, scenografijo pa Mišo Maznik. Oblikovanje tona in svetlobe podpisuje Žiga Okorn. Producent predstave je Amanart – Zavod za kulturne dejavnosti, tehnični suport pa pokriva koproducent Kud Fofité – Medvode.

O PREDSTAVI

A B S U r D A N I J A, Družba z omejeno odgovornostjo je avtoričina druga izvirna monodrama, v kateri si domišlja, da se loteva resnih tematik, kot so (post)kovidna histerična realnost, influencerska brezosebna spletna omniprezenca, klikabilnost, kulturni kretenizem, politični oportunizem in še kaj. Sprašujemo se, ali se nam bo izšlo. Oprostite, toda izšlo kaj? Morda pa se tega niti sprašujemo ne več. V udobju otopelosti strmimo v belo piko, prajajce, iz katerega se bojda rodi pišče, iz katerega se bojda razvije kokoš, iz katere se bojda rodi jajce, iz katerega… In čakamo, da našo zgodovino izpiše nekdo drug. Umetnost, pravijo, je preslikava življenja, zato se na tem mestu opravičujemo, če se vam bo zdela predstava banalna, absurdna, plehka in predvidljiva, njena vsebina razvlečena in krhka, dramaturški loki polomljeni, ritem dvomljiv, igralka neprepričljiva. Režije pa itak ni, ker ni bilo denarja. Who cares. In končno, kdo je rekel, da gre za umetnost? Zakaj bi bili odgovorni, če je odgovornost že davno odšepala v domeno luzerjev in odpikanih idealistov. Peace, sisters and brothers, zdržite, vstopnine itak ne bomo vrnili.

… Predstava je nastala brez nikogaršnje finančne pomoči in subvencij, zato se na tem mestu še enkrat zahvaljujem vsem kolegom, prijateljem in sodelavcem, ki so prispevali svoj profesionalni delež zastonj ali za okrnjene prekarske honorarje, knjige, pivo in čebulne obročke, branje djotiša in kavo. Videoprojekcija je, tudi projekcijska platna so, a se jih ne vidi. Na preletavanje letal in na odgovor pristojnih še čakamo. Vse ostalo reativno in rojeno v presežnem spada v neodvisni umetniški prekarski resor »predstavljajte si«. Besedilo je nastalo leta 2021: vsaka podobnost z osebami, dogodki in kraji je zgolj naključna, slučajna in nenamerna. Prevod finalnega znakovnega jezika: »Ljubezen nas bo prebudila. Ljubezen nas bo osvobodila.«

NEKAJ OD AVTORICI IN IZVAJALKI

Maja Gal Štromar, rojena 1969, je vsestranska umetnica: igralka, pesnica in pisateljica, prevajalka, gledališki pedagog, dramatesa in režiserka. Sicer diplomirana romanistka, je diplomantka Mednarodne šole za gledališče Jacquesa Lecoqa v Parizu. V gledališču je tako doma kot v tujini odigrala 87 vlog, od tega 33 filmov. Izdala je 15 avtorskih knjig, od tega štiri pesniške zbirke ‘Goga 66000’, ‘Na predpomlad mi reci ti’, ‘Že češnječas’, ‘Boginja z zamudo-Dea in ritardo’ (pesniška zbirka s CD), šest romanov ‘Amigdalino srce’, ‘Lju.beznica ali Svetloba po dekretu’, ‘Misli name, ko ti je lepo’, ‘Potaknjenci’, ‘7kg do sreče (1. in 2. del)”, Ženska drugje'(Nominacija za nagrado Kresnik 2018), monodramo ‘Alma Ajka’, ki je slovensko-arabska izdaja Aleksandrijske Knjižnice, gledališki vademecuum s pravljico ‘Črkolandija’, pravljico ‘Dobrodelna pravljica Anina Zvezdica’. Pred izidom je priročnik za gledališče ‘Od besedila do uprizoritve’. Piše gledališka besedila za otroške predstave in za odrasle, radijske igre za odrasle ter mladinske igrane igre v več delih. Leta 1991 je prejela Severjevo nagrado za igralske dosežke. Njeno gledališko avtorsko delo »Norci«, politična satira, je v letu 2018 na Linhartovem srečanju prejelo posebno priznanje za sodoben družbeno kritični pristop, prejela pa je tudi nagrado za najboljšo režijo. Odlomek njenega romana »Misli name, ko ti je lepo« v angleškem jeziku je bil leta 2017 izbran za objavo v zborniku BEF Best European Fiction 2017/ Dalkey Archive Press, zelo odmevna pa sta tudi prevoda romana v hrvaščino, založbe Meandar »Misli na mene kad ti je lijepo« in nemščino »Denk an mich, auch in guten Zeiten«, Edition Converso. Leta 2019 so uprizorili njeno besedilo »AMELIA E.« v osrednjem nacionalnem gledališču SNG Drama Ljubljana, monodramo o prvi letalki Amelii Earhart, v Slovenskem stalnem gledališču v Trstu, Italija pa njeno dramsko besedilo o Coco Chanel »Kdo je videl Coco?- Moi, Gabrielle Chanel«. Maja je Koprčanka, živi in deluje v Ljubljani.

Več informacij na http://www.majagalstromar.si

Avtor fotografij : Benjamin Vrankar

ODZIV STROKOVNE JAVNOSTI

»Tu smo, to smo, Slovenija 2022, priporočam ogled tragikomične Absurdanije D.O.O., kjer v treh vlogah, z lastnim besedilom in v lastni režiji briljira igralka – umetnica Maja Gal Štromar. Katarzično!«

(Maja Weiss, režiserka)

»Maja Gal Štromar v prvi sliki Absurdanija d.o.o. ponudi zabavljaštvo, ob katerem te zaradi smeha bolijo čeljusti. S tem pa gledalca ujame v past, saj je to, kar sledi, mnogo več kot komedija. Je teater absurda, ki boli prav zato, ker je »preveč« otipljiv za resničnost, ki jo živimo. Silo narave, ki buta iz nje med petjem, plesom in bliskovitimi preskoki iz lika v lik opazuješ z občudovanjem. Besedilo je izjemno inteligentno in večplastno; gledalec ima občutek, da se spreminja v realnem času skupaj z aktualnimi dnevnimi dogodki in preizkušnjami. Ko pomisliš, da za predstavo v resnici stoji le en sam človek v vlogi scenarista, režiserja in igralca, lahko samo aplavdiraš. To sodobno alegorijo dvojnosti našega sveta bi morali uprizoriti vsaj največji odri. Menim, da je Absurdanija d.o.o. Majino do zdaj najbolj dovršeno družbeno-kritično odrsko delo, ki kaže na ustvarjalca, ki ne samo obvlada svoj métier, temveč se z njim poigrava in ob padcu zavese brez besed pusti v noč, ki kar traja in traja.«

(Nika Vistoropski, Delo, Ona)

»Maja Gal Štromar pokaže, da obvlada pisateljsko in igralsko obrt (stand-up ima v malem prstu) ter gledališče. Predstava je za crknit smešna in na smrt pretresljiva.«

(Jera Ivanc, dramska pisateljica in prevajalka)

»Domišljeno zavajanje. Predstava je banalna. Zgleda, kot da teme ni. Niti ne kaže, da ima predstava zgodbo. Ima nekaj tipiziranih gledaliških likov, ki premlevajo stereotipe vsakdana in tudi te na banalen način. Predstava hoče delovati pompozno, kar je izraženo že v samem začetku s Cankarjevim nagovorom Slovencem in potem v prehodih iz enega dejanja v drugo, a že spet zdrsne v banalnost. Predstava ruši samo sebe. Prav taki se zdijo tudi citati slovenskih literatov. Banalni. V enaki maniri se pravzaprav izkažejo tako scena, kostumi in glasba. A glej ga zlomka! A prav to je presenetljiva vrednost monokomedije Absurdanija d.o.o., ki prav skozi banalnost in vešče poigravanje s stereotipi na absurden način postane presežna, kompleksna. Smeh publike ne pojenja do konca predstave, a njegova tekstura se spreminja, zastane in znova eksplodira. Maja Gal Štromar ni le drzna v svoji žanrski odločitvi in dramski predlogi temveč tudi virtuozna v podajanju karikaturiranih dramskih oseb, ki v prenekaterih trenutkih, kljub, ali pa ravno zaradi banalnih tem in načinov igre, preidejo v polnokrvne gledališke trenutke, ki so v tovrstnem gledališkem žanru redkost in pričajo tako o resničnem izvedbenem mojstrstvu in tenkočutnosti, kot vsebinski polnosti, ki skozi predstavo postaja vse bolj očitna. Absurdanija d.o.o. se dotika sveta in smisla na veliko bolj prefinjen način, kot to sprva kaže njena forma »gledališkega stand-upa«, ali še raje, sodobne mono Commedie dell’Arte, saj nas igralka ne nagovarja v prvi osebi, temveč s transformacijo v različne like.Preko humorja nonšalantno manipulira z gledalcem in s smehom postavlja distanco do bolečih tem, ki jih načrtno banalizira. Tudi reciklirani citati slovenskih literarnih stebrov so postavljeni v ta kontekst in koncept. Vsi segmenti predstave, kot da so že videni, torej reciklirani. A to je le avtoričino zavajanje in komponenta aktualnosti. Gledalec se ne zave, da to grobo zabavljaštvo polagoma in prefinjeno prehaja v obvezne dimenzije. Na začetku nas Maja Gal Štromar zapelje v zlizani žanr komedijantstva, s svojo štajersko govorečo Antígeno, nekakšno samooklicano epidemiologinjo, ki pa bolj po kranjsko odeta prežema vsakdanje stereotipe in je a priori angažirana s svojimi robatimi duhovitostmi, ki pa že nakazujejo dejansko banalnost naše realnosti. Antígena je folklorno vseslovenska govoreča mašina, ki gledalca očara že s svojo neustavljivo logorejo, a ne ponudi časa za razmislek o njenih argumentih in primerih podkupljive in izkoriščevalske nature naše družbe, ki jo vztrajno podpira. A Maja Gal Štromar ne žali nas, gledalcev. Banalizira svoje junakinje in samo sebe. Antígenino nasprotje je blazirana Alenka, influencerka, oziroma vplivnica, kot se hitro popravi, ki ima nesporno mnenje in pravico soditi o vsem. In to tudi počne. Tako banalno, da ji ne moreš ugovarjati. Nimaš argumenta. Saj tudi ona ne operira z argumenti, le s čvekanjem nekje morebiti slišanih dogodkov, v lastni interpretaciji. Tudi Bogomila Bogoslava Ropotova, militantna predsedniška kandidatka, je zastavljena premočrtno. Igralka brezsramno pooseblja diktatorske klišeje in v svojem vse bolj stopnjevanem spreminjajočem igralskem stilu, ko besede izgubijo logiko in razumljivost in s tem dobijo univerzalen pomen, v hipu postane strašljiva podoba groze latentnega uničujočega fanatizma vladajoče moči. Komedija postane tragična. Hipne spremembe karakterjev in nizanje različnih stanj in oseb so igralkina poslastica. Že res, da je diplomirala na prestižni francoski šoli Jacquesa Lecoqa, ki uspešno goji tudi tovrstna znanja, a ta veščost, postavljena v kontekst Absurdanije, povsem preseže artizem. Prav z artizmom se lahkotno poigrava. Igralka večino svoje igre žrtvuje prostodušnemu komedijantstvu, a s tem bogato potencira dramatičnost premišljenih trenutkov streznitve, da se zgodi gledališče v vsej svoji širini. Iz plitkega lika za trenutek preskoči v poln karakter, ki s preskokom v povsem drug žanr kontekstualizira pričujočo banalnost in nas postavi v zavezujoč odnos do humornega podajanja na videz puhle vsebine. In to je tisto, s čimer nas Maja Gal Štromar prizadene. Tako vsebinsko kot izvedbeno. Celo ob samem koncu, ko se prikaže sklepna oseba s svojim distanciranim, lucidnim pogledom na svet, a s svetlim upanjem, to deluje kot bridka banalna utopija. In to zaboli. Kot da je banalnost edina konstanta, ki nam še ostane. Predstava, ki bo zadovoljila marsikateri okus in prostor.«

(Branko Završan, igralec, gledališčnik)

»Premiera monodramedije ABSURDANIJA D.O.O. Polno gledališče v Medvodah, polno smeha, razigranosti, pa tudi premislekov. V zaključnem monologu se Maja Gal Štromar sprašuje, ali bo svet en dan lepši, bolj harmoničen in prijazen. Igralka v rdeči obleki, ženska, umetnica, ki je tudi avtorica mnogih knjig (najbolj znani sta “ 7 kg do sreče “ prvi in drugi del ), med drugim tudi moje monodrame “Amelia E.”) odgovarja s solzami v očeh: »Bo, bo tak svet bo, samo ne vemo zagotovo, ali bomo mi del tega sveta!” Citiram, seveda, po spominu. Koliko talentov premore Maja! Jaz sem jo prvič videla igrati v osrednji in edini vlogi tega večera. Vse je naredila sama, napisala, domislila in zrežirala. No, brez sodelavcev v gledališču ne gre, tudi, če čisto sam stojiš na odru je za teboj vedno mala četica sodelavcev in podpornikov. Všeč mi je Majin humor, oster, duhovit, spoštljiv, nalezljiv. Gledališki zemljevid je dobil novo majhno mojstrovino! Sij, draga prijateljica v vseh svojih dimenzijah!«

(Zvezdana Mlakar, igralka in voditeljica TV oddaj)

»Maja Gal Štromar, vsestranska umetnica, igralka, pisateljica, režiserka, prevajalka, pesnica in dramaturginja, je s predstavo Absurdanija, d. o. o., znova udarila na polno. Sama je napisala, postavila na oder in odigrala prvovrstno parado absurdov vseh vrst, s katerimi nam nastavlja zrcalo in ga nazadnje raztrešči tej družbi v obraz. Zlorabe v pandemiji, zlaganost in praznina influencerstva, politične (za)obljube in nenazadnje preizpraševanje človekove vesti ob zavedanju, da bo svet obstal, z nami ali brez nas, človeku da misliti. Majina levitev iz priljubljene vplivnice v kandidatko za
predsednico države in nadalje v zloglasnega nacističnega diktatorja je briljantno srhljiva, resnica izpraznjenosti in nonsensa pa boleča, prav zato je ogled predstave nujen! Globoko, ironično, poetično in čuteče, bravo, moj poklon!«

(Janja Vidmar, pisateljica)

»Predstava Absurdanija d.o.o. ponovno dokazuje, da je Maja Gal Štromar ena naših najbolj lucidnih, nadstandardnih in celostnih umetnic. Piše, režira in igra, se suvereno sprehaja od komedije do tragedije, od politične satire do (samo)ironije, ob tem pa pronicljivo in boleče razgalja aktualno politično in družbeno stanje. Po uspešnici Almi Ajki je Absurdanija d.o.o. tako izpolnila vsa moja pričakovanja, le da me tokrat ni zvijalo samo od smeha, ampak tudi od neusmiljenega zrcaljenja vseh absurdov, ki nas obkrožajo, kar na koncu pri gledalcu neizbežno pusti tudi nelagoden občutek.«

(Ida Weiss, filmska producentka in scenaristka)


»Maja Gal Štromar je z nekaj potezami v Absurdaniji zgradila svet, kamor smo z veliko radovednosti vstopili gledalke in gledalci. Med čutenjem, začudenjem, presenečenjem in igrivostjo smo skupaj z avtorico iskali odgovore na mnoga vprašanja, ki v tem času vztrajno lebdijo med nami in v nas. Še dolgo po predstavi sem ostala v stanju razmisleka in poglobljenega zavedanja kako raznolik, absurden in dramatičen je čas, v katerem živimo.  Želim še veliko umetniških navdihov in plodnih semen, da se bomo lahko se naprej učili, se spoznavali in povezovali v tvojih razsežnostih, draga Maja.« 

(Dr. sc. Violeta Bulc)

»Ključno vprašanje avtorske monodrame: »Sprašujemo se ali se nam bo izšlo. Oprostite, toda izšlo kaj?«, postavlja absurd v položaj irelevantnosti. Življenje, ki ga živimo v današnjem svetu, je postalo absurd. Poiskati moramo nov izraz za absurd absurda, če se nam bo izšlo. V treh dejanjih Maja Gal Štromar virtuozno in silovito, z izjemno odrsko prezenco preigrava komedijo postcovidne nove stvarnosti, parodijo splošne epidemije poneumljanja in politični oportunizem, ki se lahko na tej podlagi razvije samo še v fašistoidno diktaturo. Če smo se na začetku sproščeno smejali (žal), nas je na koncu zmrazilo.«

(Barbara Habič Pregl, založnica in Slavko Pregl, pisatelj)

»Čez vikend se je zgodilo še nekaj izvrstnega: premiera monodramedije Absurdanija d.o.o. v gledališču v Medvodah. Vsestranska umetnica Maja Gal Štromar je opravila velikansko delo: scenarij, režija, igra, vse na najvišji ravni, pristen humor in trezen razmislek, satirične puščice in globoka tragičnost današnjega trenutka, grenko-sladki uvidi, vse obenem. Predvsem pa smeh, smeh, žlahten smeh. Predstava s toliko energije, ki jo še vedno občutim in razmišljam o njenih sporočilih. Draga Maja, ponovno iskrene čestitke in velika hvala! Lahko si ponosna nase, kot smo vsi, ki smo bili na premieri, ponosni nate. Vsem ostalim pa želim veliko užitkov na ponovitvah predstave, ki jih bo prav gotovo še veliko!«

(Dr. Vesna Mikolič)

»Absurdanija d.o.o. je dežela, v katero nas popelje predstava za slabo urico, za sprostitev, a se po slabi urici zavemo, da v tej deželi že dolgo tičimo, in da smo vanjo vstopili brez potnega lista. Pot v Absurdanijo nas sprva vodi po v sapo jemajočem tempu skozi nizanje floskul, banalnosti, pogrošnosti, pritlehnosti in vulgarnosti. S tempom, ki konstanto jaha val iskrive duhovitosti, v katerem z avbico in drugimi pritiklinami okrašena robata figura izpade šarmantno, da skoraj prezreš njeno neusahljivo pohlepnost in grabežljivost, ki v vrtoglavem ritmu narodne pesmi doživi svoj vrhunec in definitivno preraste v vseslovenski pojav. Zgovorna Slovenka se tako izpoje in se umakne z odra, prej bi rekla, da se razpoči kot glavica nedotike, ki naokrog raztrosi svoja semena in že se pojavi druga figura. Slednja kot produkt našega časa, gostiteljica tehnološke dnevne sobe, vse bolj iskana oporna točka, vsevedna svetovalka za duhovna vprašanja, za življenjske modrosti, za lajšanje tegob in tudi naših denarnic. V virtualni odmaknjenosti je vse uporabno, da se utemeljuje lasten obstoj, da se napihuje svoj ego. Vse je poplitveno, vse ima isto vrednost, duhovnost in materialnost sta isti šmorn, karkoli že poganja isti presvetljeni luna park, tudi puškica, ki etično zadene tarčo. Karkoli. Tudi smrt. In v to smer nas vodi tretja figura porojena iz poprej raztrosenega semena. Na govorniški pult postavljena javna osebnost, ki se poteguje za pozicijo vodje ljudstva. A vznikla iz lastnih frustracij, ki jih ne more zakriti, se v svojem nagovoru strmoglavo vzpenja do fanatičnega in norega bevskanja, kjer ni več prostora za relativizacijo vrednot, ampak jih preprosto ni več. Trije liki so pretirani in smešni v lastni pojavnosti, pretirani v kostumu, govoru, telesnosti, pretirani v vsem. In prav ta pretiranost, ki se bohoti in zabava skozi predstavo, samo sebe razgalja in s tem razkriva puhlost naših dejanj, odločitev, našega vsakdana, našo brezsrčno zaletavanje v življenje. Na koncu poti se gledalci zaletimo v čistost umirjene, osredotočene in življenjsko rdeče obarvane igralke, ki nas povabi, da sestopimo iz vrtoglavih, v norem ritmu poganjajočih se vrtiljakov presvetljenega luna parka, povabi nas, da zapustimo Absurdanijo, dokler je še čas. Kreatorka Absurdanije v vseh pogledih je Maja Gal Štromar: avtorica, režiserka in igralka. Zmagovalni trojček, ki se kaže v iskrivosti in duhovitosti teksta, in ki se po neobičajni dramaturški liniji prebije do poetičnih višin. V premišljeni režiji, ki nas prevzame s svojim ritmom in s svojimi prelomi, ki vnašajo slutnjo nesmisla. V tehnično natančni in življenjsko polni in prekipevajoči odrski igri, ki se odraža skozi široko žanrsko in čustveno paleto, in ki jo kot češnja na tortici krasi nemajhno število izbrušenih detajlov, nam Štromarjeva ponuja trojček, ki ga suvereno prepleta in nas z njim vodi po z bravuro posejani poti v deželo Absurdanijo.«

(Lučka Počkaj, dramska igralka)

»Ob ogledu predstave Absurdanija d.o.o., ki jo kot avtorica teksta, režiserka in igralka podpiše odlična Maja Gal Štromar, se zavemo, v kako absurdnem času živimo. Njen specifičen, izreno luciden humor in interpretacija zanimivih, sodobnih likov, nas uro in pol držijo ne le v smehu (ja, smejemo se sami sebi), temveč tudi postavijo pod vprašaj, kdo smo in kam pravzaprav gremo! V ljubezni, ki nas bo prebudila in osvobodila se ponudi rešitev. Kaj je je lepšega? Naj ta misel pomaga pluti uspešno in še več tako ustvarjalni avtorici in njeni ‘monodramediji’. Hvala, Maja, in iskrene čestitke za odlično opravljeno delo.«

(Barbara Jakopič Kraljevič, dramska igralka)

»V soboto, 17.9. je občinstvo v Medvodah doživelo prav nenavadno premiero predstave “Absurdanija d.o.o”, Maje Gal Štromar. Po formi je predstava monodramedija in to ne bi bilo samo po sebi nič nenavadnega, če ne bi bili priča osupljivem performansu umetnice. Maja Gal Štromar se podpisuje kot avtorica teksta, režiserka, igralka, producentka in celo uspešna pevka. Resnici na ljubo, ne bi se mogla odločiti, v kateri vlogi je bolj blestela. Avtoričina igra je tako močna, da ji občinstvo v sekundi brezpogojno sledi, se odziva nanjo, z njo poje, ploska, pleše, poka od smeha in da, tudi joče. Maja Gal Štromar nas že v prvih nekaj sekundah spomni, kako impresivna igralka je, ustvarjena za prehajanje skozi tako različne žanre, od komedije in stand upa, do groteske, drame in liričnosti, s katerimi se lahkotno poigrava. Seveda je ta lahkotnost le navidezna, saj vemo, da zahteva izbrušenega in zrelega igralca. S prvim likom “Antigeno” bi si lahko Maja Gal ustvarila fantastično komercialno kariero. Vloga je intenzivna, inteligentna, komična in še kako aktualna. Kar nekaj domislic in stavkov ni bilo mogoče slišati do konca, saj je občinstvo dobesedno pokalo od smeha. Avtorica je v živo izvajala izjemne songe, komplicirane v ritmu in besedilu, kar je trd oreh tudi za profesionalne glasbenike. Glasbeno bazo za song “Dajte, dajte” ji je odstopila glasbena skupina IstRaNbuL, Andrej Marinčič in Miha Kraker pa sta poskrbela za remix, kot tudi za drugo glasbo. Podvomila sem, da je bil izvajan v živo. Pa je bil! Kakšna kondicija! Monodramedija traja skoraj 90 minut, v kateri Maja Gal Štromar menjava vloge, se kostumsko preobraža, poje in tako popelje občinstvo na vrtoglavo vožnjo skozi osupljivo in pretresljivo emotivno transformacijo. Skratka, “Absurdanija d.o.o.” je “a must see”. Lepo je biti priča popolnemu umetniškemu triumfu Maje Gal Štromar.«

(Jelena Susnick, glasbenica in dirigentka)

»Ženska energija ne pozna meja. Gremo do konca, preko vsega, največkrat preko sebe in s seboj. To je dokazala Maja Gal Štromar v novi avtorski monokomediji ABSURDANIJA d.o.o.. Igralka se že na začetku predstave priljubi publiki z direktnim komuniciranjem in humornim aktualiziranjem dogodkov, ki jih živimo hote ali nehote. Ko svoj nastop nadaljuje na odru, so njena prezenca in govorne sposobnosti tako močne, da ji slediš od prvega koraka do končnega poklona. Predstava je dinamična, večplastna in na trenutke zelo ganljiva. Čutiti je igralkin natančen odnos do absurdnih situacij današnjega družbeno-kulturno-političnega dogajanja, njeno neizmerno energijo, ki ne pade niti za trenutek v času trajanja predstave. Prepričana sem, da bo avtorica vsebino aktualizirala sproti, zato predstavo toplo priporočam vsem, ki se želijo sproščeno nasmejati in na trenutke zamisliti, morda tudi spomniti, da smo vsi odgovorni za čas, ki ga živimo.«

(Mira Rebernik Žižek, gledališčnica in vodja izpostave JSKD Ljutomer)

»Majo sem prvič srečala pred leti, ko je bila v knjižnici Radovljica, gostja Alenke Bole Vrabec. Nisem mogla verjeti, da se v enem človeku lahko skriva toliko talentov. Poleg 15 avtorskih knjig, je Maja, diplomantka Mednarodne šole za gledališče Jacques Lecoq v Parizu, doma in v tujini odigrala okoli 90 vlog, posnela več kot 33 filmov, piše pa tudi scenerije za odrska dela tako za otroke kot odrasle. Sredi septembra je blestela na premieri družbeno angažirane monokomedije Absurdanija d.o.o., v kateri je združila vse svoje talente. Za predstavo je napisala besedilo, jo režirala in odigrala tri vloge: Antígeno, ki je diplomirala iz živinoreje in se po sili razmer znašla v strokovni svetovalni skupini za Covid-19, Alenkopikadotkom, vplivnico z več kot 15.000 sledilci, žensko z mnenjem in strokovnjakinjo za brezglutensko bržolo z reducirano kranjsko klobaso in Branoslavo Bogomilo Ropotovo, kandidatko za predsednico države. Karikirani liki so na usta publike priklicali smeh, po predstavi pa je ostal le še grenak okus, saj liki preveč spominjajo na resnične ljudi in situacije v naši alpski deželici. Še posebej dramatičen je zaključek predstave, kjer se avtorica sprašuje, ali tak svet kot je danes, sploh lahko preživi. Predstava, ki ljudi nasmeje, hkrati pa jim ponudi veliko snovi za premislek, je vsekakor vredna ogleda.«

(Biba Jamnik Vidic, Revija Jana)

»Vse, kar potrebuješ, si ti. Sinočnja predstava ABSURDANIJA d.o.o. drage umetnice Maje Gal Štromar je bila kot tek volkulje, polne krikov, tuljenj skozi moderne nesmisle in absurde sodobnega časa, prvovrstni stik z nami samimi z nizanji farizejstev in zlaganosti, katerim smo izpostavljeni dan za dnem in v katerih se izgubljamo kot posamezniki, kot ljudje, kot družba in civilizacija. Absurdne garderobe vseh vrst nesmislov je zvlekla nase, da smo konkretno in otipljivo začutili, v kaj se oblačimo, kako se šemimo in kako absurdni smo, vsak v svoji zlaganosti, nepristnosti in lažeh, v katerih se kopljemo dan za dnem. In kako se resnično šemimo za pet minut prazne * instaslave * deformiranih podob in izgledov, za katere trošimo do onemoglosti svoj čas in energijo. In kar postaja naš absurdni smisel. Moč predstave je bila zares intenzivna od začetka do konca. Čestitke avtorici, igralki, režiserki, oblikovalki vsega od A do Ž! Očarala me je in po močnih ovacijah ploskanj celotno dvorano prisotnih obiskovalcev! S to izjemno predstavo mora avtorica osvojiti vso Slovenijo in v obiskovalcih ob smehu in zabavi prebujati – kot je v nas – človeka in vprašanja, kje smo in kje smo se izgubili. Stoječe reke so mrtve! V kraju, ki je med vodami (Medvode), nam je avtorica pokazala most do nas in most v svet. Odlično je odigrala tolike absurde časa in človeka. Ploskam ji v to lepo nedeljsko popoldne in hvala za čudovit večer. Naj vam s predstavo uspe osvojiti vso Slovenijo! Dragi bralci, nikar ne zamudite Majine predstave, polepšala vam bo leto in čas tolikih nesmislov, ki jih živimo.

(Dragica Čarna, poetinja in ambasadorka slovenskega jezika v Bruslju)

»Igralko Maja Gal Štromar so bralke in bralci vzljubili tako zaradi “resnih” romanov, kakršna sta denimo Potaknjenci (Goga, 2014) in Ženska drugje (Goga, 2017) – s slednjo je bila tudi v izboru za nagrado kresnik -, kakor po žanrskih, s (samo)ironijo zaznamovanih 7 kilogramov do sreče (Delo, 2015) in lanskem nadaljevanju 7 kilogramov do sreče 2. V svoja dela vselej vtke nekatera temeljna vprašanja našega bivanja, obdobje v katerem živimo – no, morda je vselej bilo tako, a tega ne vemo – pa naravnost kliče po dramediji, po odrskem ubesedovanju vsakovrstnih absurdov, ki jih je s tako imenovanim napredkom civilizacije vse več, stopnja absurdnosti pa vse bolj absurdna. In če se ob vsem tem še smejimo, pa čeprav grenko, tem bolje!«

(Maja Pertič Gombač, Primorske novice)

»Predstava Absurdanija d. o. o. je izjemen preplet treh vlog, jezikovnih bravur in ostalih gledaliških mojstrovin, kamor prištevam tudi kostume in sceno ter seveda glasbo. Maja Gal Štromar gledalca aktivno vključuje v dogajanje in mojstrsko uprizarja aktualni družbeni vsakdan, česar se loteva tako duhovito, da se smejiš do solz, obenem pa te tudi tako presune, da obsediš na stolu in kar naenkrat ne veš, kaj bi s cmokom, ki se ti pojavi v grlu. Antigena, Alenka in Branislava nam postavljajo ogledalo, v katerega se vsekakor kaže pogledati večkrat, kakor se velja ravnati po finalnem prizoru, v katerem igralka nastopi tudi z znakovnim jezikom in nam sporoča: “Ljubezen nas bo prebudila. Ljubezen nas bo osvobodila.”Naj se to zgodi čim pogosteje in na čim več odrih, saj je Absurdanija d. o. o. odrska mojstrovina, ki pusti pečat.«

(Nataša Jenuš, Prof. slovenščine in zgodovine)

ODZIVI JAVNOSTI – SPLET IN FACEBOOK

»Bilo je VELIČASTNO včeraj na premieri igre “Absurdanija d.o.o.” Ne pomnim, kdaj bi kakšna gledališka igra vzbudila v meni toliko emocij, paleto čustev od veselja, smeha, strahu in groze, jeze, razočaranja, nemoči do intelektualnih bodic…Ob koncu sem se kopala v lastnih solzah razneženosti. Nora igra, nori kostumi! Čestitam in priporočam ogled.«

(Vladimira Val, Bownova terapevtka)

»Včeraj sem imela priložnost sedeti v nabito polni dvorani in okušati z vsemi čuti. Edinstveno humorja bogata predstava, Absurdanija d.o.o. Maja Gal Štromar – bravo bravo! Še danes odzvanjajo tvoje miselne zagonetke!«

(Vesna Horvat, poslovna coachinja)

»Bravaaaaa!!! Maja Gal Štromar je s fantastično predstavo spet dokazala, da velja tisto: kakor znotraj, tako zunaj – humorno, iskrivo, aktualno, kritično, razgledano, čustveno, preroško, srčno….«

(Alenka Pečnik, odvetnica)